Friday, January 26, 2007

اسرى المسلمين





ايه رايكم فى الصور دى حزنتم لما شوفتوها ولا لم تتاثروا بيها هؤلاء هم اسرى المسلمين فى بلاد الظالمين الفاسقين كل ذنبهم انهم بيدافعوا عن حقهم المسلوب واراضيهم المغتصبه ونحن فى لهو ونسيناهم تماما وانا ايضا كنت نسياهم لولا قدرا دخلت موقع اسلام واى ووجدت ملف عن اسرى المسلمين ونحن الحكومات عندنا تشغلنا بتغير الدستور والديمقراطيه اللى على مزاجهم هما لان لما جاءت حماس بديمقراطيتهم قاطعها العالم وايضا الاخوان المسلمين يحاربون الديمقراطيه انك ترضى برأى الناس ومن يختارون لكن هما عندهم ديمقراطيه خاصه بيهم هما كل دة علشان يلهونا عن القضيه الاساسيه وهى الحرب على المسلمين والهجوم على بلاد المسلمين ومحدش عارف الدور على مين ومن منا سوف يلقى مصير هؤلاء المنسين حاولت انصرهم حتى ولو مجرد بالتذكير بهم ياريت كلنا نتكاتف ونسمع صوتنا علا وعسى يصل ونجد من يسمعنا ويفك اسر المسلمين المثل بيقول الكترة تغلب الشجاعه طالما انه ليس هناك المعتصم الذى قام بفتح عاموريه لمجرد انهم اسروا امرأة مسلمه وليس هناك محمد الفاتح ذى ال18 عام وقام بفتح القسطنطنيه ليس لدينا غير صوتنا ودعائنا لهم ليفك الله اسرهم ويعودوا لاهلهم وديارهم ويعود النصر للمسلمين امين يارب العالمين
لمعرفه المزيد

5 comments:

ساكاماكا نيوز said...

مشكلتنا مش محصورة فقط في الكلام اللى انتى قلتيه
للاسف كلنا مسؤلين وكلنا سلبيين ومابنحاولش نعمل اي حاجه مهما كانت بسيطة عشان نفضل محتفظين بالبقية الباقية من كرامتنا
طبعا كلنا فاكرين موضوع الفاتيكان والبابا بتاعهم لما تطاولوا على نبينا الكريم ، قامت الهيصة كام يوم وسكتنا على كده ، وقريت مؤخرا ان الازهر الشريف أعاد الحوار مرة اخرى مع الفاتيكان بعد فترة المقاطعه القصيرة
الهذا الحد وصلت بنا المواصيل في التفريط في حقوقنا والزود عن رسولنا الكريم؟؟؟؟؟

انا كنت كاتب عندى موضوع صغير في المدونه اسمه : نكبتنا من حكامنا
ممكن تطلعوا عليه على اللينك ده
http://egyptianoutlaw.blogspot.com/2006/11/blog-post_3326.html

خالص تحياتى
ودمتم بخير

عمر said...

رفقة عمر
السلام عليكم بارك الله فيكى الموضوع جدا هام وهام ايضا نشره بين الناس لتذكير المهم الا نيأس

عمر

رفقه عمر said...

عمر
سعيدة بزيارتك عمر فك الله كرب المسلمين فى كل مكان

ma_3alina said...

هناك في المكان البعيد مقابر بداخلها أناس يتنفسون ويسبحون ويسجدون قد أثقلهم القيد وأضناهم الحديد ، حياتهم دم ونار ،
تمر عليهم الساعة وكأنها دهر يقاسون مرارة الظلم والذل ، هم من زلزلوا عروش الطغيان ، من زأروا في وجه الكفر ،
من أذاقوا الكفر كأس العلقم ، هم الصامدون ، هم من وهبوا نفوسهم لمولاهم ، وفي إيمانهم سيف وقرآن ،
إنهم ضحايا صمتنا ، أشراف الأمة ، أشرف الأمة القابعين خلف الأسوار اللهم فك قيد أسرانا وأسرى المسلمين ،
وردهم إلى أهلهم سالمين ، اللهم إنهم في حاجة عاجلة إلى رحماتك ، فإنزل عليهم رحماتك يا رحمن يا رحيم ،
اللهم من آذاهم فآذه ومن عاداهم فعاده لا إله إلا أنت
أسير في غياهبهم أسير .... أسير في سجونهم حقير
يدنس عزتي علج رماني .... على الرمضاء يلفحني الهجير
يدوس كرامتي حيناً وحيناً .... يقهقه وهو خمار سكير
وأنات الأسارى شاهدات .... على ملياركم أين الطرير؟
وأين الفارس المغوار يأتي .... يفك القيد أعياني الزفير
أيهنئ عيشكم يا قوم أني .... أجرع كأس حنظلهم مرير
ولكني أخبركم بأنا .... كمثل الأسد إذ خفي الزئير
لنا العزمات رغم القيد أنا .... بقيد الشرع أحرار نسير
أيا جبناء قد حان انتقام .... أيا ثارات قد صاح النذير
وميثاق مع الله إشترينا .... تكاد نفوسنا شوقاً تطير
[منقول]
الحمد لله أن في أمتنا من يذكرهم

رفقه عمر said...

ماعلينا
الاغنيه جميله قوى بس ياريت نجد من يسمع صوتنا نسال الله ان يفك اسر المؤسرين ويفك كرب المسلمين